Tekstsalon.nl

SEO-teksten

Wordt jouw website slecht bezocht? Valt je Google ranking tegen? Is de conversie van je website te laag?

Mocht dit voor jou gelden, dan wordt het tijd voor actie. Je product is te waardevol om onzichtbaar te blijven. Er zijn meerdere manieren om je website zichtbaarder te maken. SEO is een oplossing.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Goed geschreven SEO-teksten zorgen ervoor dat je pagina’s beter gevonden door de zoekmachines. SEO is een verzameling van technieken. Deze technieken hebben als doel om je website of webshop beter zichtbaar te maken. Het draait om het genereren van leads.

De SEO-teksten van tekstsalon.nl

Mijn SEO-teksten zijn prettig om te lezen én bevatten relevante zoekwoorden. Dit is niet vanzelfsprekend. Veel SEO-teksten bevatten wel de juiste zoekwoorden, maar lezen niet lekker weg. De truc is om een gestructureerde tekst te schrijven, die niet meer informatie geeft dan nodig is. Jouw bezoekers zijn op zoek naar iets specifieks en willen recht op hun doel af. Teksten met relevante titels en tussenkopjes zijn daarom een must. Daarbij moeten de alinea’s niet te lang zijn en kernzinnen bevatten. Opsommingen zijn onmisbaar voor een goede SEO-tekst. De meeste bezoeker lezen scannend. Door het gebruik van bullets zien ze in een oogopslag of de tekst bruikbaar is. Dit ziet er bijvoorbeeld zo uit:

  • website passend bij online strategie
  • functioneel, goedwerkend online platform
  • doordacht en uniek interactief design
  • functionaliteiten afgestemd op doel
  • tevreden en terugkerende gebruikers
  • behalen van online doelstellingen

Leesbaarheid en SEO

Een goed geschreven SEO-tekst is leesbaar en bevat relevante zoekwoorden. Deze zoekwoorden moeten op strategische plekken in de tekst staan om je pagina te optimaliseren.Goede SEO-teksten bestaan niet alleen uit een verzameling zoekwoorden, maar zijn informatief en leesbaar. De teksten hebben een duidelijke structuur en de grammatica klopt.

Zoekwoordenonderzoek

Voordat een SEO-tekst wordt geschreven, vindt er een zoekwoordenonderzoek plaats. Hiervoor bestaan meerdere tools, maar logisch redeneren en vanuit de (mogelijke) klant denken, is de basis.

Het PASTOR-principe

Mijn SEO-teksten schrijf ik middels het PASTOR-principe. Dit principe staat voor Problem-Amplify-Solution-Testimonial-Offer-Response. Met dit model schrijf je een tekst die het doel overhalen/activeren heeft. De tekst gaat uit van een concreet probleem (de pijn) van een klant. Vervolgens worden de nadelige gevolgen van het probleem genoemd. Dit zorgt ervoor dat de klant snakt naar de oplossing. Daarna wordt verteld hoe het probleem bij een andere klant werd opgelost. Er wordt een succesvolle case beschreven. Uiteindelijk wordt de oplossing verkocht en vloeit er een call to action uit voort.

Een goede en betaalbare SEO-tekst?

Neem contact op en ik weet zeker dat we eruit komen.